21 February 2011

Φόβος: αρχαία ελληνική λέξη, ουσιαστικό, γένους αρσενικού...

Από το ιστολόγιο:
Ξανά Ξανθιά (vatraxokoritso)


Φόβος είναι το δυσάρεστο συναίσθημα που προκαλεί η συνειδητοποίηση ή η φαντασίωση ενός επικείμενου κινδύνου.”
Φόβος είναι το δέος απέναντι σε ανώτερες υπερφυσικές δυνάμεις, όπως ο φόβος θεού.”
Φόβος είναι ένα βασικό συναίσθημα του ανθρώπου που προκαλείται από τη συνειδητοποίηση ενός πραγματικού ή πλασματικού κινδύνου ή απειλής.”
“Ο φόβος δημιουργείται συνήθως ως προσπάθεια του νου να ελέγξει το μέλλον, το μέλλον για το οποίο το μόνο που ξέρουμε είναι ότι ... δεν υπάρχει!”
Φόβος είναι το αρνητικό, το γεμάτο ανησυχία συναίσθημα που νιώθουμε συχνά, ως προς κάτι ισχυρότερο, κάτι άγνωστο. “
“Ο Φόβος (Αγγλ. Phobos) ή Άρης I είναι ο μεγαλύτερος από τους δύο δορυφόρους του πλανήτη Άρη (ο άλλος είναι ο Δείμος). Ο Φόβος, που έλαβε το όνομά του από την ελληνική μυθολογία και συγκεκριμένα από τη δέκατη πέμπτη ραψωδία της Ιλιάδας, περιφέρεται εγγύτερα στον πλανήτη του από κάθε άλλο φυσικό δορυφόρο στο Ηλιακό Σύστημα.

Συνώνυμα:
* τρόμος

* παγωμάρα

Συγγενικές λέξεις:
* φοβάμαι, φοβούμαι
* φοβερίζω
* φοβιτσιάρης

Ψάχνοντας κανείς στο internet για το τι σημαίνει φόβος βρίσκει όλα τα παραπάνω. Ο μεγαλύτερος δικός μου φόβος όμως είναι να γεράσω μόνη, χωρίς επιθυμίες. Εδώ και χρόνια αυτός είναι ο χειρότερος και ο πιο δυνατός μου εφιάλτης. Προσπαθώ, κάνω τα πάντα για να αποτρέψω αυτή την εξέλιξη στην ζωή μου, να ανακόψω μια πορεία που η ίδια έχω προδιαγράψει με την στάση και τις επιλογές μου. Αλλά ό,τι και να κάνω πάλι στα ίδιο συμπέρασμα καταλήγω: Ο μόνος τρόπος για να ξεπεράσεις τους φόβους σου, από τον μικρό μέχρι τον μεγαλύτερο, είναι τους ξορκίσεις. Κι αυτό είναι κάτι που δεν το βρήκα γραμμένο πουθενά. Αυτή είναι η δική μου αλήθεια.

7/2/2011: Ημέρα κατά του Φόβου

No comments: